Ekspresowy trening z wózkiem!

Jak większość kobiet wie, powrót do formy po ciąży nie należy do najłatwiejszych. Czasem nadwyżka ciążowych kilogramów zostaje z Wami na dłużej, czasem mimo dobrej wagi ciało nie chce wrócić do dawnej formy. Nie ułatwiają tego także zmiany hormonalne, szczególnie w okresie karmienia (choć niektóre z Was dzięki temu szybko schudnąJ)

Dlatego wyciągam do Was pomocną dłoń, bo wiem, że nie każda z Was ma czas na siłownię czy nawet ćwiczenia w domowym zaciszu i prezentuję mój ekspresowy trening z wózkiem!

Przedstawiam Wam fajną alternatywę, którą możecie wykorzystać na spacerach z Waszymi pociechami.

Zaznaczam jednak, że trening ten nie jest przeznaczony dla kobiet w połogu czy w niedługim okresie po cesarskim cięciu. Pamiętajcie, że powrót do aktywności nie powinien być wcześniejszy niż 6-8 tygodni po porodzie (choć w tym okresie warto już wykonywać pierwsze ćwiczenia połogowe). Warto również skorzystać z porad swojego lekarza i fizjoterapeuty uroginekologicznego przed rozpoczęciem aktywności fizycznej.

Pamiętaj, aby każdy trening zaczynać kilkuminutowym marszem przed rozpoczęciem ćwiczeń.

 

  • Wykroki przy wózku

Stań wyprostowana przy wózku, trzymając mocno jego poręcz. Zrób wykrok, uginając naprzemiennie raz jedną raz drugą nogę.

 

  • Wypady nóg

Stań wyprostowana przed wózkiem trzymając mocno poręcz. Wykonaj wypad nogi w przód wypychając lekko wózek przed siebie. Ćwiczenie wykonuj raz jedną a raz druga nogą

  • Przysiad z wózkiem

Stań wyprostowana przy wózku ze stopami rozstawionymi lekko na zewnątrz. Wykonaj zejście w dół do przysiadu rozpychając lekko kolana na zewnątrz i utrzymując wyprostowaną sylwetkę.

  • Przyciąganie kolana do klatki w podporze na wózku

Przyjmij pozycję planku stawiając nogi na oparciu przednim wózka. Pamiętając o prostych plecach i lekko podwiniętej miednicy przyciągamy jedno kolano do klatki piersiowej. Wykonaj najpierw powtórzenia jedną nogą, następnie drugą.

Każde z ćwiczeń powtórz około 10-12 razy i wykonaj minimum 3 serie 🙂

 

Pamiętaj, że do treningu możesz zaangażować również starsze rodzeństwo, które na pewno chętnie będzie powtarzać po Tobie ćwiczenia. Dzieci wprost kochają ćwiczenia z rodzicami!

W treningu pomógł nam wózek X-lander X-cite 🙂 

Jeśli trening Wam się podobał zostawcie komentarz lub lajka na insta!

Bez komentarzy

Skomentuj